Man kan inte bara använda te som en dryck, tepåsarna har ju sedan långt tillbaka för trötta ögon, speciellt kamomill och grönt te har varit på tal.
Det var många år sedan jag ville färga min katt rosa med rödbetsvattnet som blir kvar efter man kokat rödbetor. Jag gjorde det adrig men vill än idag göra det ibland. Hon är ju vit så man får ju se hur färgen blir väldigt bra på hennes päls. Är jag för nyfiken för mig själv? Jag vet inte, jag tror inte hon skulle ta så jätte illa upp och jag gjorde en rosa fläck på henne men fått höra många - meeen staaackaars katt... så det har aldrig blivit av.
 
Jag har aldrig riktigt varit den som lyssnat på andra, oftast gått min egen väg. Men med åldern blir man mer eftertänksam, ibland gillar jag det mer, oftast mindre.
Men tyvärr är det så vi behöver bete oss idag, va inte annorlunda, stick inte ut!
 
Men som tur är har jag aldrig lyckats fullt ut, ibland gillar jag det också mer och ibland mindre. Jag antar det beror på min energi nivå. Men tillbaka till te, jag med mörkt hår ska tydligen kunna använda kamomill te för att få ljusa slingor. Jag vill egentligen inte ha blonda slingor men ska köpa hem kamomill te för att testa.
 

Från jämnt brunhårig till blonda slingor

Med: Kamomillte

Starkt kamomillte kan ge svallet naturligt ljusa reflexer. Låt 4-6 tepåsar dra i 1,5 liter hett vatten i cirka tio minuter. Därefter blöter du håret och sköljer igenom det med teet flera gånger (stå gärna över en balja, så att du kan återanvända det avrunna vattnet). Sista sköljningen låter du sitta i i cirka en timme, gärna med en handduk virad runt huvudet. Sedan spolar du håret med vanligt duschvatten.

Här har ni ena och den andra

 

sidan jag suttit och nördat på.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej