Det har varit strålande sol hela dagen men nu på kvällen så har himmlen täckts av vackra moln. Man ser konturerna och färgskiftningnarna efter solen samt skuggan. När solen var framme passade jag på att fota lite smycken och nu på kvällen har jag passat på att lägga upp annonser på Tradera.
 
 
Min bästa naturupplevelse
måste nog vara den
gången jag hörde att det
knastrade i skogen och
det kändes aldrig som det
slutade. Jag trodde jag
hade fått någon sorts
psykos men min dåvarande
pojkvän kunde intyga att
han hörde detsamma och vi
såg ingenting vi kunde
bemärka på. Efter en stund
gick vi hem med starka
funderingar kring vad det
kunnat vara. Varför lät det
men inget syndes till?
En vecka senare så tittade
vi på Mitt i naturen och där
tog dom upp svaret som vi
funderat på i en veckas tid.
Kottarna öppnade sig och släppte sina frön såklart!
 
 
Tagit tillvara på naturen tycker jag att jag har gjort idag. Jag har hållit mig utomhus så gott som hela dagen. Jag har fortsatt att hammra bort fogen på mosaik som kommer från en trasig kruka, jag har knappt 10 st kvar att hammra men jag vet inte vad jag ska använda dom till än så jag känner ingen brådska med att bli klar. Jag har kommit fram till att jag ska flytta två Hortensior till mor och fars pensionärshus och så ska jag fylla rabatten med vilt växande örter/ogräs/blommor, kärt barn har många namn.
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej