Ja, det är så att jag inte har rosor så det räcker. tog med två rosor från landen, den ena är jätte ynklig och den andra  är fin för den ålder den har men jag har planterat dom dåligt här och så missade jag deras blommningsperiod. Men nästa år! Det sa jag förra året också, pust.
 
Så jag tog en dag här om dagen och gick och pallade rosor från gårdar lite överallt. Vart tänker jag inte berätta då det är som att hitta ett kantarell ställe och rädd att någon plockar sönder det.
 
 
Nu har jag haft rosenbladen i uppkokat regnvatten med kaffekokaren sedan igår och så har den fått stå på spisen med lägsta värmen på över natten och för inte så länge sedan stängde jag av plattan och ska nu låta det svalna och stå svalt i 1 dygn. Vattnet har blivit sådär härligt rosenrött och jag är glad att jag har en dag till på mig så jag hinner köpa flaskor som försvann i flytten.
 
#ColorYourLife
#Coloryourlife, #Homemade, #Livet,

Liknande inlägg

1 kommentarer

lars

04 Nov 2017 23:48

Vad häftigt rosblad färgning. Hoppas allt är bra med dig Nikolina

Svar: Rosenvatten som funkar i bak, mat och hudvård :) jo tack det är bra ❤
Emma Nikolina

Kommentera

Publiceras ej