Jag har haft en ordentlig neråt svacka för inte allt för länge sedan och då kom en gammal vän till mig och agerade lite vakt åt mig tills det kom en annan vän som böt av honom.
Då kände jag mig älskad och svackan försvann strax efter det. Dock så glömde min gammle vän M sin telefon här och vi har inte haft kontakt sedan dess eftersom vi saknade varandras telefon nummer.
 
Jag kommer hem från att varit och besökt min brorson och varit barnvakt åt än så länge bebisen och vi har varit ute och lekt och hållt på i trädgården. Lavender var inte hans favorit, han nös till ordentligt när han fick lukta på det.
Jag hinner inte ens öppna dörren innan jag hör 2 vänner ropa mitt namn och jag blir alltid lika glad att se M och att dom kom precis när jag står på min altan och ska öppna dörren.
Vår gemensamma vän, som jag enbart haft kontakt via M öppnar dörren och jag får en chock att det var olåst.
Jag får till svar av Y att hon sett min katt och hon trodde hon blödde i hela ansiktet så hon bröt sig in genom det fönster som stod lite öppet och utan några skador på fönstret och jag börjar skratta och hon frågar om det var okej och jag vart bara glad att hon hade brytt sig så mycket även om det bara var Faluröd färg min katt sminkat sig med.
Dom hade stannat kvar och väntat på mig av oror eftersom dom inte visste vart jag var och det senaste M såg var inte den mest optimistiska personen utan mer den mest pessemistiska personen i universum just då.
 
Ibrott, vikt tvätt, omhändertagna blommor och fint åt katten!
Dock är hon än Faluröd i ansiktet.
 
Detta tycker jag är ett perfekt avslut på vecka 5 då jag känner att mitt hem är väldigt välvårdat även om det inte är just jag men vänner till mig som skapat den känslan.
#BulletJournalChallenge, #Coloryourlife, #GrowMyLife, #Nöjd, #Vardag, #faluröd, #inbrott, #katt, #vanligdag,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej