Min mamma som födde mig ansåg att hon redan blivit firad på morsdag när jag hade köpt en krok av smide i form av en groda. Detta sa hon till mig i mitten av veckan redan.
Hon är fantastisk min mamma!
 
 
Men jag har ändå firat morsdag idag plus brorsbarnets födelsedag. Jag har ju en till familj. Morsan och mamma för mig är två skilda människor.
Det var ett väldigt skrikigt och blött kalas och jag har haft ont i huvudet hela dagen på grund av lågtrycket som hållit sig ovanför mig hela tiden. När jag påbörjade min resa hem så vart det förtäskigt, kändes som huvudet skulle sprängas och jag började gråta av smärta tills jag lyckades köpa treo och få i mig två st brustabletter. Det gjorde att det värsta släppte, dock är jag väldigt väldigt tung i huvudet.
 
Det här kalaset och brorsbarnen finns tack vare att jag i tidig ålder skaffade mig en morsa och en bror som va jämn gammal som mig och inte sex år äldre som min riktiga bror är och jag var van vid. Så vid 12 års ålder så hade jag ett syskon att bråka med, jag hade aldrig någonting att bråka med min äldre bror med. Han var så pass mycket äldre så jag hade honom alltid som en förebild istället. Han har varit min hjälte sedan jag var pytte liten.
 
Så på kalaset när alla började gratta alla mammor så fick svägerskan en plastblomma och morsan fick sig en murgrönsviol.
» För alla åren du har agerat mamma till mig.
Jag såg lyckan i hennes ögon, samtidigt som hon verkade så oförberedd. På äldre dagar så har jag börjat kalla henne efter namn, det gjorde jag aldrig förut. Det började med att jag inte visste vad hon hette och fortsatte eftersom hon var en mor åt mig.
 
 
Jag är otroligt lyckligt lottad som har två mammor, två familjer. Även om historan som leder till hur jag skaffade mig en till familj kan låta tragisk så märker jag idag hur välsignad jag är.
Jag har aldrig kunnat gjort mer än att shoppa med min mamma på grund av att vi inte har några andra gemensamma intressen. Morsan lärde mig om skogen, visade mig att skogen har mycket att ge oss. Det kokades sylt och torkades svamp varje år och vi åt väldigt mycket efter säsong. Vi bodde trångt så vi åt alltid i vardagsrummet som alltid har varit som en djungel och är än idag dock större. Jag önskar mig en inomhus djungel, det tar dock år att få till det har jag märkt otålig som jag är men ändå envis så det kommer jag ha i framtiden ändå! Min biologiska mormor  var otrolig på att leva med naturen och jag är henne väldigt lik så det känns super med en morsa som kan upprätthålla och fortsätta lära mig att leva med naturen eftersom  min mormor och jag inte haft tiden att träffas så ofta som man borde på grund av omständigheter.
 
 
#växtkärlek,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej