Jag vantrivs i Stockholm men ändå måste jag åka till Stockholm minst en gång i veckan på grund av min terapi som jag har där. Jag har svårt för kommunal trafiken, jag blir extremt trött. Så jag stannar alltid hos någon vän någon extra dag för att samla krafter för att ta tåg och buss hem igen.
 
Jag har kommit på en ny sak som gör att mina dagar i Stockholm blir lättare. Det är att gå och titta på solnedgången. Jag har min plats där jag håller till i Stockholm.
 
Jag är lite väl extrem kanske med att köpa nya blommor. Jag hittade två vad jag misstänker är vita Förgätmigej men jag är ej säker då det saknades lapp och jag glömde bort att fråga. Dom åkte ner i varsin kruka hos min väns mor och fick stanna där på balkongen ett tag. Jag kommer ta hem en till mig nästa gång jag gjort mitt besök hos dom. Jag har ju min rabatt jag behöver fylla ut också och balkongen börjar bli lite överfull.
 
#Växtkärlek
 
Jag gick till tandläkaren en dag för tidigt och den dagen var jag inte alls glad. Jag kunde inte bara åka tillbaka till min vän plus familj, jag behövde göra mig av med all energi. Så jag åkte till orten jag bodde på som tonåring och gick ut i skogen och besökte min lilla udde som jag planterat blommor på.
Klockan gick fortare än väntat då jag trodde jag skulle åka tillbaka "hemmåt" runt 18 tiden men klockan hann bli 19.30 innan jag rörde mig från orten. Så jag bestämde mig för att titta på solnedgången i stan, jag besöker Fåfängan!
Trodde jag ja, jag gick vilse och kom bakom hus och vandrade runt. Men jag hittade en fin utkiksplats över vattnet, fick se en drog handel som gick fel och kom till en Norsk kyrka.
Men jag fick se en vacker himmel på tågstationen som gjorde hela rundturen väldigt värd ändå.
 
 
#växtkärlek,

Liknande inlägg

13 kommentarer

Spritt

11 May 2017 09:20

Ja det kan vara välidgt stressigt här. Ibland undrar man om det verkligen är värt det, haha :p

fina bilder :)

Svar: Ja man är ju velig som människa men naturen ger mig åter insikten till varför och djur med 💞
Emma Nikolina

Angelnrone

11 May 2017 12:43

Tjingeling kära du...
Åh vilka ljuvliga bilder wow! Jag älskar också att föreviga en vacker himmel o kan formligen inte se mig på något så vackert!
Mycket Kärlek o Energi i de bilderna...
Tack för att jag med fick njuta av dem, gå gärna in o kika på mina bilder också välkommen in!
Kram från Medmänniska ☆♡☆Angelnrone

Svar: Hej! Tack för dom fina orden. Såklart ska jag kika in din blogg 💞
Emma Nikolina

carolin

11 May 2017 13:36

fina bilder :)

Svar: Super duper tack! 💞
Emma Nikolina

Catarina

11 May 2017 18:09

Fina bilder!

Svar: Tack så jätte mycket 💞
Emma Nikolina

Meg

12 May 2017 09:09

Vilken vacker himmel!

Svar: Tycker en sån himmel pausar livet en stund 💞
Emma Nikolina

Hanna Karlsson

12 May 2017 10:41

Vilken fin bild på solnedgången!

Svar: Tack så mycket! 💞
Emma Nikolina

Elsa

12 May 2017 10:53

Åh, jag brukar också hitta hjälp i vackra naturfenomen. Vad fint du har fångat det.

Svar: Tack! Naturen är det underbaraste som finns tror jag 💞
Emma Nikolina

Amanda Jona [FOTOGRAF]

12 May 2017 16:13

Alltså wow så vacker himlen var på sista bilden! :D

Svar: Super duper tack 💞 ska kika in dina bilder
Emma Nikolina

Days by Johanna

13 May 2017 06:42

Otroligt vackra bilder.

Blommor är jag dålig på, hoppas du får hjälp med vad den heter :) om du har FB finns en bra trädgårdsgrupp där du kan lägga upp bilden och få svar, så brukar jag göra hihi.

https://www.facebook.com/groups/229946360352842/?fref=ts

Svar: Tack för tipset kära du! 💞
Emma Nikolina

Caroline

13 May 2017 21:40

Så fina bilder. :)

Svar: Super-duper tack! 💞
Emma Nikolina

Bambi

15 May 2017 03:13

Vilken vacker himmel! En sådan natur kan verkligen lugna en stressad själ :D

Svar: Ja den gör ju det. Det är otroligt vad naturen kan göra ❤
Emma Nikolina

Jasmine

15 May 2017 10:31

Vilka vackra bilder på solnedgången! Fint att du hittar platser du trivs på när Stora Stockholm skrämmer och genererar oro.
Ta vara på dig.
Kram

Svar: Tack så mycket!! Dina ord värmer! 💞
Emma Nikolina

Anita

18 May 2017 15:12

så fina bilder :D

Svar: Tack så mycket! <3
Emma Nikolina

Kommentera

Publiceras ej