Ja, det är min katt det.
Jag har alltid låtit mina katter som nu blivit min katt då den yngsta inte hann hem innan sista datumet i förra hemmet. En stor sorg men jag känner i magen att hon lever och hon är en katt som hör till skogen så jag hoppas hon tar sig till ladan när det blir för kallt så hon får ett fint liv kvar på gården. Hon slutade vara en social katt när vi flyttade ut på landet så tyvärr känner ingen av grannarna henne trots att vi bodde där i över 3 år.
 
Men då min gamla tant som följde med, t.o.m lycklig i bilen. Hon satt i min famn och kurrade, första gången det händer men jag hade lämnat henne kvar tills flytten var kvar då jag hoppades så inneligt att Engla skulle komma hem innan tiden var slut.
 
Nu bor vi precis brevid militären bland en massa företag även om detta är skärgården så bor vi också precis brevid huvudvägen och där är det nog ingen som håller hastigheten.
Men dom jag litar minst på är militären då jag hör dom öva var och varannan dag i skogen som precis ligger bakom mitt hus som är ett militärt område.
En katt läser inga skyltar så därav så måste hon ha reflex på sig. Lampa blir hon rädd för då jag försökt med en ledlampa som man brukar ha på djur i mörkret. Hon hade reflexväst när vi bodde mitt i ett industri förut så jag vet att hon klarar av det men jag har tyvärr köpt en för liten åt henne så nu fräser hon när hon ser västen och går inte ut i den. Om bara dom hade varit så dyra!
Men jag älskar min katt och jag är rädd om henne så nu är det en rosa sjal hon får ha då jag hört man ska ha något rött på huvudet om man går ut i skogen när det är jakt säsong och rosa var det närmaste rött jag kom.
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej