Självklart så har jag tappat rutinen med yogan igen. Det känns i skuldror, bröstmuskler samt ryggen och känningarna är inte så små heller. Kroppen skriker efter yoga och har gjort det ett tag men jag har inte lyssnat.
Nu har det gått över till kraftig huvudvärk men jag har gjort en yoga sessioon för just huvudvärk och snart är det dags för Solhälsningen och det tänkte jag göra nere vid vattnet med mitt kära hundbesök jag haft i en vecka nu men tråkigt nog ska lämna tillbaka idag. Så jag avslutar hans visit här med ett besök på hans favoritställe som är just vilket vatten som helst, hur kallt som helst.
 
 
Veckan som varit med mitt besök har varit fantastiskt. Jag har varit ute lääänge varje dag, den där långpromenaden som hundar behöver har jag gjort 2 gånger och det har fått mig att må bättre, se mera och njuta av moder jord som vi lever på och av. Utan hund blir jag otroligt apatisk eller introvert, jag vet inte vilket ord som passar in men det kan vara båda om man står utanför och tittar på mig.
Jag hittade denna artikel igår och jag kan känna igen mig en del i det och jag vet att en hund skulle läka mina diagnoser jag har en hel del. Det borde vara ett första försök med assistanshund precis som jag tycker det borde vara tvång på kostbyte innan man utprövar medicin mot sina "sjukdommar".
Det är nog inte bara hunden i sig som gör att man mår bättre, utan att man har en bästa vän att ta hand om. Det finns ju trädgårdsrehabilitering just för det är bevisat att man mår bra av att se ett frö man själv sått gro och sedan växa sig stor och ståtlig.
 
 
Otroligt mycket natur har jag fått sett och det är tack vare att hunden måste ut och promenera samt springa av sig och det tackar jag för. Det är ju så himla roligt att träna med honom också eftersom han är så lättlärd.
 
Mellan 06.26 och 07.15 har jag bestämt mig för att våran morgon promenad ska vara och jag tänker samtidigt passa på med Solhälsningen då. Precis när solen är under horisonten och jag hoppas på att få se den stiga idag. Att lyckas få se en soluppgång en dag gör en hel dag för mig, desamma med solnedgångar dock är jag samma vanliga jag efter jag sovit och vaknat upp igen.
 
06.25 ligger solen 12 grader under horisonten. Det är en nautisk gryning och du kan urskilja objekt men inte detaljer.
07.15 ligger solen 6 grader under horisonten. Det kallas en borgerlig gryning och  du kan läsa en text utomhus.
 
 
#ColorYourLife #Nöjd #GrowMyLife
#ADHD, #Asperger, #Coloryourlife, #Diagnos, #Fotografi, #Growmylife, #Hund, #Hundpassning, #Hälsa, #Livet, #Missanpassad, #Naturen, #Rådjur, #Skogen, #Skärgården, #yoga,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej