Jag har alltid varit förundrad över hur ord har förändrats med tiden och bytt mening med ursprunget. I tidig ålder uppmärksammade jag ordet respekt. Det ordet hade alltid haft en betydelse för mig som jag märkte senare betydde någonting helt annat när jag var ute och vandrade på gatorna som ung tonåring.
Odet respekt på gatan betydde rädsla. Vem man var mest rädd för och hade mest pengar var den folk sa dom hade respekt för.
 
Men respekt det ska man väll ha för någon man tycker är bra. På ett posetivt sätt?
 
Med min diagnos Asperger så får jag ofta det sagt till mig att jag tolkar ord på annat sätt än andra men när jag pratar med äldre människor så förstår dom exakt vad jag menar med att ordet respekt förändrats. (Rätta mig om jag har fel)
 
Jag har nu börjat fundera på ordet älska, älskar.
Äkta kärlek kan jag i alla fall säga att det är inte som dom romantiska filmerna som så många tittar på. Men så finns det äkta kärlek på så många olika håll, vänner, den man vill dela livet med samt familjen.
Jag vet själv att jag sårat en hel del pga att jag själv inte kunnat skilja på älska och förälskad. Det är två skilda sorter på kärlek. Den ena vara förevigt och den andra håller bara en kort stund när man lever euforin tills man ser dom dåliga sidor vi alla människor har och inser att det är inget vi kan leva med.
Det är en otroligt jobbig period att behöva lämna någon man lurat med i en eufori som sedan visa sig inte var äkta.
 
The perfect match, finns den? Ja! Är såklart mitt svar då jag än idag ser min mamma och pappa samma sak med extra morsan med sin snubbe hon har samt ett par som har lämnat denna jord som har visat mig tvillingsjälar finns men är otroligt sällsynta och det som är deras störst hos dom är att dom respekterar både det bra och det dåliga med varandra.
 
 
#ColorYourLife #Nöjd
#Asperger, #Coloryourlife, #Respekt, #Tankar, #Tvillingsjäl, #Vardag, #kärlek,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej