Jag tog mig ann till palla rosor så jag äntligen fick mitt rosenvatten som jag verkligen älskar!
Äntligen har jag mitt ansiktsvatten som fungerar så bra till att tvätta ansiktet med och man känner sig så fräsh efter att ha använt det. Jag tycker t.o.m att den är bättre än det dyra, ekologiska, naturliga ansiktstvätten jag brukar köpa.
 
Enbart rosor, vatten och tid behövs, men att addera kärlek är aldrig fel.
 
Jag kokade upp vatten tillräckligt för att täcka alla rosenbladen jag pallat från olika gårdar runt omkring, la ett lock på och lät rosenblanden och det kokta vattnet ligga och dra ihop sig med varandra. Jag la in byttan med ett annat lock än på bilden i micron på steam effekt ett tag också eftersom jag såg att rosenbladen inte hade bleknat tillräckligt.
 
När man ser att rosenbladen saknar sin färg så vet man att det är så gott som klart.
Något som min hy älskar både morgon och kväll.
 
Jag dricker själv inte, dessa flaskor är fynd från mina skogsäventyr.
 
#Coloryourlife
#Coloryourlife, #Homemade, #rosenvatten,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej