Jag längtar till den dagen jag känner att jag kan göra solhälsningen på altanen. Idag var det nästan så!
Jag vågade mig ut med blött hår runt 11.30-13.00 tiden och det var torrt fortare än jag trodde.
 
När jag vaknade så kvittrade fåglarna för fullt och det var prismor kring hela rummet.
 
Stjärnkronor bryter sin brokiga glans i gnistansde prismor och kuber,
ärkeänglarnes döttrar,
sänkande blyga sin ögonfrans,
dans med unga keruber,
släpen som skimrande dimmor,
stråldiadem som stjärnskottstrimmor sväva omkring i behagfull dans,
lockarna fladdrar så lätt som i vinden driver en sommarens sky,
kärleksdrömmarnas dagrar falla som rodnad på kinden,
sprida sig,
flamma och fly,
ögonen lysa så förunderligt klara,
sakta ibland bland de dansandes skara sväva de älskade paren i dans,
söka sig väg genom salen och hinna tysta gemaka,
där kronorna brinna,
stjärnor av dunklare dans.
Dikt av: Gustaf Fröding
 
 
Jag  har beskärt mina två små, små rosenbuskar. Den ena heter Astrid Lindgren och jag är så lycklig att den klarat sig! Eftersom den va så ynklig och skör när jag grävde upp den från min förra tomt. Dock så vart det enbart massa skott jag av den ros som än bär namnskylt eftersom jag inte minns namnet på den som jag nu satt i kruko och håller tummar och tår på att dom rotar sig, men om bara en gör det så blir jag tillräckligt glad!
 
Efter jag ätit min sena middag som strax är klar så ska jag mysa framför nått streaming program och göra en härlig hand mask och ansiktsmask blir det nog. Men händerna behöver omvårdnad efter dagens jord och målnings arbeten.
#2018, #ADHD, #Asperger, #AstridLindgren, #BulletJournalChallenge, #Coloryourlife, #Dikt, #GrowMyLife, #Livet, #Måla, #Nöjd, #Rosenskott, #Rosor, #Vardag, #Vår,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej