Week 3: Psychological Care

Relaxation
Creativity
What can you say “no” to?
How do you relax after a long day?
How do you stay motivated and prioritize self-care when attention and energy is needed elsewhere?

Jag har varit så inne i kreativiteten så jag glömt av dessa frågor och nu är det sista dagen på denna vecka så ikväll blir det en summering av denna vecka.

Jag börjar med sista frågan då.
Hur motiverar och prioriterar jag själv vård när min energi behövs någon annanstans?
Jag använder olika yoga ställningar överallt, vare sig det är i en trång buss eller utomhus i skogen så händer det att jag sträcker på någon del av kroppen och dom flesta övningar har jag lärt mig på DoYouYoga och jag tackar för Premium medlemskapet jag fått! Annars är jag i vanliga fall otroligt dålig på att ta mig själv i första hand även om jag övar och övat några år.

Hur slappnar jag av efter en lång dag?
Yoga! Och att jag tar mig tiden och tittar på någon film jag älskar händer sällan och det ser jag som en lyxvara eftersom då vet jag att jag tappar någon timme in i filmen. Men varje kväll så smörjer jag mig med någon SLS fri kroppslotion som måste lukta gott och det i sig tycker jag är ett lyxigt avslut på dagen och så läser jag varje kväll innan jag somnar.

Vad kan jag säga nej till?
Det här var en svår fråga. Allt jag säger ja till?
Jag säger så gott som alltid nej när det är något jag inte vill eller ser att det kan dra mig ner på något vis i livet. Jag tror faktiskt att frågan skulle passa mig bättre om det stod ja istället för nej. Jag tror jag behöver säga ja mera!

#ADHD, #AllaGörFel, #Asperger, #BulletJournal, #BulletJournalChallenge, #Coloryourlife, #GrowMyLife, #Nöjd, #Self-Care,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej