Jag är trött och hjärndöd men känner av att jag borde ta och skriva lite kort om veckans början eftersom jag håller på med denna #BulletJournalChallenge om själv vård och som dom flesta så börjar veckan på en måndag så därr följer jag trenden för ovanlighetens skull.
 

Week 4: Emotional Care

What do you do to reset?
Things that give you joy
Tracking experiences and how you feel

Jag kan börja med att tänka på dagens upplevelse och hur det känns.
Jag har varit med hundarna och det känns alltid bra. Jag älskar djur och får oftast bättre kontakt med dom än med människor. Det jobbiga är att hela proceduren börjar inne i stan och slutar inne i stan. Annars är det hur underbart som helst och ta en lång skogspromenad med mina fyrbenta vänner
Jag trivs med att gå upp  den tid jag gör och "måste" om jag sagt att jag är villig att ta hundarna på lunch promenaden eftersom jag bor ute i skärgården och då inte djurgården.
Resan in som är över 1 timme har jag lärt mig att utnyttja med att måla mindfullness vykort under tiden så den är inte så jobbig längre. Förut så kunde jag få dödsångest av att åka kommunalt och fick det alldeless för ofta men idag så är det väldigt sällan det händer och det tackar jag musiken samt mindfullness vykorten tillsammans som gör jobbet så bra.

Detta ger mig glädje också då jag trivs med min flock och jag är van att ha massor av djur runt mig då jag i 3 år innan jag flyttade hit så bodde jag på en bondgård.
Min dröm är att ha en liten minigård med några djur av så många olika sorter jag klarar av. MÅNGFALD! Det är ett ord jag gillar och vill leva i.

Det är inte många som vet att en gräsmatta som mår bra är ca 7-9 cm hög t.ex.

 

Det kommer bli en intressant vecka med dessa 3 grundfrågor som kommer vandra i mitt huvud.

"Dagdrömmer, #BulletJournalChallenge, #EmotionalCare, #GrowMyLife, #Livet, #Nöjd, #Veckafyra,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej