Jag vill ta reda på mina undermedvetna dåliga vanor som jag har. Den första frågan är otroligt svår! Hur får man reda på det som de medvetna trycker undan?
 
 
Okej! Vårt undermedvetna styr otroligt många funktioner som är livsviktiga för oss. Den styr hur vi andas, att hjärtat slår, att vi tar ett steg i taget när vi tar en promenad också om våra tankar går som en torktumlare eller i slowmotion. Så förmodligen så skulle jag lära mig att hantera min ångest med enbart hjälp av andningen om jag lärde mig att tänka en tanke i taget istället för tusen.
 
Så hur förstår man sitt undermedvetna?
Alla dina känslor, minnen, erfarenheter och tidigare upplevelser finns lagrade i ditt undermedvetna sinne och det påverkar och styr dig till minst 95 procent. Så det är tur att vi snabbt kan förändra oss beroende på situation, enbart 21 dagar tar det för oss att få till en rutin som rullar på som tandborstningen. Så då borde det enkelt kunna ta 21 dagar för oss att få vårt medvetna att ta över tankebanorna.
Kan det verkligen va så enkelt som 21 dagar?
 
Jag har vetat detta väldigt länge egentligen men aldrig tagit tag i att ta reda på vad där är och hur mycket det styr egentligen förens idag när jag fick just den frågan "Vilka undermedvetna handlingar är negativa handlingar för dig och ditt liv?". Det fick mig att börja fundera eftersom jag själv och många andra kallar mig för Moment 22. Jag krigar ju än för att kunna se ramen som någon sagt att man bara får gå utanför om ingen annan ser eller ger spår efter sig.
"Man är oskyldig tills motsatsen kan bevisas"
 
Och det är där jag har otroligt svårt! Eftersom jag tycker att man bara ska göra det man kan stå för så jag visar så gott som allt jag gör och senast igår pratade jag med en bekant och han slutade digg-dansa när han kom på sig själv digga till musiken han själv lyssnar på t.ex på tunnelbanan.
Där är jag helt tvärtom, jag kan istället få tanken på varför just andra som lyssnar på musik inte diggar eller dansar till musiken dom lyssnar på.
Visst jag står inte som jag gör hemma eller på fest men jag digg-dansar så gott som alltid. Men så gott som 70% i alla fall har hörlurar med musik i öronen, idag kanske det är en del som är e-boks lyssnare också men bara för att man är på allmän plats och ingen annan hör musiken du lyssnar på så ska man inte dansa på den tomma yta som finns mellan främling och främling?
Känner du igen dig i detta?
 
Epigenitik ska i alla fall vara läkande för att få det medvetna att ta mera plats.

Träningens epigenetiska effekter:

  • Långpromenader med bukandning ger en fördubblad syresättning av blodet och ett stort energitillskott. Därmed påskyndas kroppens spontanläkning av olika skador.
  • När kvinnor som aldrig tidigare rört på sig börjar motionera i fyrtioårsåldern – med raska halvtimmespromenader fyra gånger i veckan – har de efter ett par månader lika låg risk för hjärtinfarkt som de som motionerat hela livet.
  • Forskning visar att för varje procent du ökar muskelmassan kan du lägga på ett par år på livslängden.
  • Tre timmars motion per vecka gör en biologiskt sett tio år yngre i kroppen än om man inte tränar.
  • Fysisk ,aktivitet ger även dubbelbonus, den både motverkar nedstämdhet och ökar lyckonivån i kroppen.
Och denna punkt-lista ledde min tankebana till att skaffa mig en hund igen. Men det kostar så då måste jag snabb studera Economista om jag ska försöka klara detta på 21 dagar och det tänker jag inte så jag får ta långpromenader för andra saker. Kanske ska testa Geocatch eller nått liknande?
 
#21dagar, #ADHD, #Asperger, #Coloryourlife, #Dansa, #Diagnos, #Epigenetik, #GrowMyLife, #Hälsa, #Långpromenad, #Nöjd, #Omedvetet, #Omedvetna, #Tips, #Vardag, #undermedvetna,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej