Det var så jag kände när jag starta denna blogg.
Jag hade ingen som helst ide om ämne, det
har jag fortfarande inte. Det som snurrar i
huvudet snurrar här.
 
Jag kollade på Veckans brott med Leif GW
Persson som jag tycker är helt fantastiskt bra!
Han är en ärlig och rak människa som är
otroligt utbildad med massa erfarenheter. Han
är en person jag ser som förebild även om jag
inte skulle vilja jobba med det han gör så vill
jag ha samma utbildningar som honom.
 
Jag har alltid varit en väldigt samhällskritisk och det skulle vara intressant att få prata om det med han.
 
Men något jag fastnade för när jag såg det sist, tyvärr minns jag inte vilket avsnitt men den finns på Svtplay.
Han säger att han tror att det snart blir krig i Sverige. Jag har för mig att han var rätt säker men jag vill inte säga för mycket. Men just att det snart kommer bli krig i Sverige är en sak jag tänkt på väldigt länge.
Finns det nån annan som förstår vad jag tänker?
 
Jag har alltid haft mycket konspirations tankar och fått det ofta påpekat att jag har livlig fantasi eller att jag är paranoid osv. Jag är inte rädd eftersom jag redan i såna fall lever i denna konspiratoriska värld men jag är fundersam på hur jordens alla olika samhällen är uppbyggda och varför. Vad betyder FN för världen? Vad betyder EU för Europa?
 
Jag förstår inte. Största procenten säger att det är pga min Asperger och ja, när jag träffar på andra med samma diagnos så förstår dom oftast mig till punkt och pricka. Men det är inget som händer mig ofta.
Väldigt sällan jag tar upp detta samtalsämne också pga att det kan bli rätt hetsigt ibland. Lite som att prata politik. Det gör man bara inte.
Men varför då? Det är ju något som är så otroligt viktigt att prata om eftersom det handlar om våra liv, våra barns liv och så kommer såklart generationerna fortsätta i något vi inte vill prata om öppet. Trist.
 
Posetiva tankar nu! Snart Give away day!
 
 
#ColorYourLife #Nöjd #GrowMyLife
#GW, #Giveaway, #Giveawayday, #LeifGWPerson, #Livet, #Samhället, #Samhällskritisk, #Vardag, Coloryourlife, GrowMyLife, Nöjd,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej