Som gnistrande kristaller
från en vit och frusen värld
små snöflingor som faller och lägger
sig dunlätt på markens alla träd.
Ifrån kung Bore det kommer bud
att Moder Jord nu klär sig i vinterskrud
Över trädens snötyngda grenar
har månen kastat ut sin silverglans
allt mellan trädstubbar och gråa stenar
träder älvorna sin midvinterdans.
En iskall vind som sveper över skogen
den tar en genväg över äng och gärde
där frosten lagts till ro på den kvarglömda höstsäden.
Jag huttrar till, det biter i mitt skinn
Mina steg blir allt raskare, jag vill fort i stugvärmen in.
Därute dröjer sig vinternatten ännu kvar
och himlen visar upp sin bästa vy
av alla vackra stjärnor som den har.
Det dröjer ännu någon timma
innan morgonrodnad gryr
än ser jag snökristaller glimma
över åkerteg och myr.

Karin H
 
 
#ColorYourLife #Nöjd #GrowMyLife

Som gnistrande kristaller

från en vit och frusen värld

små snöflingor som faller och lägger

sig dunlätt på markens alla träd.

Ifrån kung Bore det kommer bud

att Moder Jord nu klär sig i vinterskrud

Över trädens snötyngda grenar

har månen kastat ut sin silverglans

allt mellan trädstubbar och gråa stenar

träder älvorna sin midvinterdans.

En iskall vind som sveper över skogen

den tar en genväg över äng och gärden

där frosten lagts till ro på den kvarglömda höstsäden.

Jag huttrar till, det biter i mitt skinn

Mina steg blir allt raskare, jag vill fort i stugvärmen in.

Därute dröjer sig vinternatten ännu kvar

och himlen visar upp sin bästa vy

av alla vackra stjärnor som den har.

Det dröjer ännu någon timma

innan morgonrodnad gryr

än ser jag snökristaller glimma

över åkerteg och myr.

Karin H

#Citat, #Coloryourlife, #Dikt, #Fotografi, #Growmylife, #Livet, #Nöjd, #Träd, #Vardag, #Vinter, Foto,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej