Att prata öppet vad  man skäms för är något som vi ofta ser som skamset och gör gärna inte det. Vi hjälper gärna till men ber sällan om hjälp har Brené Brown kommit fram till i sina forskningar och jag läser för just "Våga vara operfekt" och jag tycker den är otroligt bra och har svårt att sluta läsa den. Det kommer nog bli en läsa-om&om-oigen bok.
 
Och perfekt till att jag läst delen om skam så kom ägarna till huset och fixade min dörrkarm precis i den stund jag skulle avsluta mitt och grannens fixande av dörrkarmen. Dock vart den fastlimmad nu eftersom jag vet att dom är väldigt känsliga till att man gör något själv i huset då dom är båda snickare samt målare som jag själv är hobbyist av.
 
 
Åter till skam!
Efter mitt hjärtattacks hopp av deras instormande då jag har haft dörren öppen pga solen som lyser idag så får jag direkt "en örfil av livet" som jag brukar säga. Jag berättar att jag inte minns då jag är väldigt dålig på att minnas mina arga och streessade stunder, då är hjärnan på autoplay och jag vet att jag kan bli väldigt elak när jag är arg. Jag hade haft strömavbrott och sett hur ett annat hus hade el och vart jätte arg. Jag är van vid att min granne som flyttat och överlåtit sin del till mig brukade stänga av min huvudström och jag var fast beslutsen med att nu ska jag titta noga på när dom löser detta idiot-problem eftersom ägarna också berättat att det varit någon som stängt av strömmen i området med flit ett flertal gånger.
Dock kom strömmen tillbaka väldigt kort efter jag skickade de sms jag idag skämms över och ser i detta inlägg att jag redan använt ordet här.
Jag kallade han idiot pga att jag såg att ett annat hus ha el. Och nu skäms jag för jag kallade honom idiot, det är min hyresvärd och det visa sig att det hus som jag såg hade el är sammankopplat till försvaret och jag fick skämmas lite till när jag får detta berättat för mig av ägaren.
Bad om ursäkt ett flertal ggr för något jag inte än visste vad jag hade skrivit men fick klart berättat att jag hade såklart ingen rätt att kalla honom idiot samtidigt som min hjärna sakta kom på att han kan inte styra dom strömavbrott som inte husets elskåp.
 
Men jag är glad att han gav mig en knäpp på näsan så jag fick lära mig av mitt misstag och dom lämnade mig färdiga med tätningen och med godtagen ursäkt.
#AllaGörFel, #BrenéBrown, #Coloryourlife, #GrowMyLife, #Livet, #Nöjd, #Skam, #Våga, #VågaVaraOperfekt,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej