En gång till!
 
Med brist på fantasi och rätt sida på Google så har man
något att skriva om igen. Jag har varit inne på skam nu
senast så det är bara så passande att vi nu i 8 veckor
framåt ska tänka på självvård.
Något vi glömmer bort allt för ofta, oss själva då!
 
Vad skämmer du helst bort dig själv med?
Jag har mina LUSH produkter som jag älskar och ja, skämmer bort mig själv med kan man säga. Speciellt nu när det är kallt och huden narar så blir det mycket handkräm och lotion. Jag smörjer in mig varje kväll när jag kryper ner i sängen för att jag ska vakna mjuk och go varje morgon även om kylan vill spräcka min hud.
 
Att känna att jag har ro att läsa och kunna ge mig själv tiden till att läsa så länge så att det börjar grusa i ögonen. Det är en känsla av lyx! Då vet jag att jag inte bär på någon oro, stress eller ångest. Då bär jag ett lugn som jag inte tror många har förutom min mamma då som är lik en sengångare men själv alltid kallat nutidens Buddah då jag kan se henne sväva iväg i nuet och tar enbart sekund för sekund. Det är något hon själv inte riktigt kan påverka men att va gift med en far som min verkar ha gett bra resultat. Mindfullness!
 
 
 

Week 1: Personal Care

  • Journaling as self-care
  • Me time
  • Special treats to myself
  • Creating a list for yourself and others when you’re having a bad day for things you need in terms of what’s helpful, what isn’t, and triggers.Self-care routines: in the morning, before bed, commuting
  • Barriers to self-care and how to remove them
  • What are some factors that derail you from self-care?
 
Ja, här ser ni veckans upplägg.
 
Dags att vända skam till självvård! 8 veckor fram...

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej