Vecka 1 - Fokus på självvård
  • Journaling as self-care
  • Me time
  • Special treats to myself
  • Creating a list for yourself and others when you’re having a bad day for things you need in terms of what’s helpful, what isn’t, and triggers.Self-care routines: in the morning, before bed, commuting
  • Barriers to self-care and how to remove them
  • What are some factors that derail you from self-care?
 
Vad menas självvård för mig?
Vad betyder självvård för dig?
Jag är otroligt dålig på detta med självvård. Jag glömmer ofta bort mig själv och inte har det blivit bättre senare tid heller riktigt. Det ger mig energi att hjälpa ren hjärtade människor men även dom som inte har lika rena hjärtan  eller om man kanske mer ska säga att dom inte har vitt mjöl i påsen. Jag har inte alltid haft vitt mjöl i påsen, det var mitt Ängla brorsdotter som fick mig att vända mitt liv som ett nytt kapitell i en bok..
 
Självvård enligt mig:
  • Meditationsdusch
  • Ta mig tiden till att verkligen titta in alla mina blommor och hjälpa dom lite
  • Träffa mina brorsdöttrar även om vi inte har blodsband så är vi 80% vatten och det är mycket viktigare har jag insett.
  • Bra rave fester där jag kan transdansa i mer än 12 h i sträck utan en drog
  • Att läsa mig till sömns är lyx då jag vet att jag är utan någon spändhet i kroppen
  • När solen värmer på och jag har tid med att läsa en bok eller plocka blommor och sticklingar.
  • Att vara med min familj andra vatten familj kan jag kanske börja kalla dom nu eftersom dom inte är blodsband så har vi ett gemensamt behov av vattten.
  • Helkroppsmassage + kiropraktor + yoga
Min egen tid:
  • Tiden jag använder skrivandet till
  • När det är jag och min bok
  • När det är jag och musiken
  • När jag och Moder jord får samspela med varandra
  • När jag hamnar i Yoga rutiner utan att ge en liten ansträngning
  • Meditationsdusch
  • Smörja in hela kroppen innan jag smyger ner i sängen
Speciella gåvor till mig själv:
Det var så länge sedan jag gav mig själv något så jag minns inte faktiskt. Men jag önskar min en spa helg med all inklusive för jag känner mig faktiskt värd det.
#BulletJournal, #BulletJournalChallenge, #Coloryourlife, #GrowMyLife, #Hälsa, #Livet, #Nöjd, #Self-Care, #TaHandOmDigSjälv, Egenvård,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej