Idag ska jag ta upp dom barriärer som stoppar mig samt vilka faktorer som får mig att glömma bort mig själv. Om jag inte älskar mig helhjärtat inifrån, hur ska jag då kunna älska någon annan på samma sätt?
Så denna #BulletJournalChallenge tycker jag verkar vara jätte vettig för en själv som jag tycker alla ska testa på!
 
 
 Mina barriärer:
  • Ingen utbildnings alls (dock diplom från Rosendahls trädgård)
  • Talar innan jag tänker
  • Fast hos kronkalle
  • "För" impulsiv
  • Fått höra att jag inte kan av kanske för många
  • Tror inte alltid att jag kan
Jag har säkert missat en hel del av mina barriärer i livet men att jag fick upp dessa på en lista är jag lite stolt över mig själv. Jag skulle kunna ha skämts för att jag inte ens har grundskolebetyg eller nått av det andra på listan. Visst känner jag lite skam men jag tror mig veta att vi är så många fler med dessa problem.
Jag ville inte skriva dit ADHD/Asperger pga att jag inte tycker att det är något nederlag utan någonting bra. Att ha dessa diagnoseer visar att jag i varje fall väldigt impulsivt är mig själv och det är jag stolt över.
 
En hel del av punkterna kan jag inte göra något åt men när det handlar om min självkänsla och andras ord så handlar det enbart om hur jag själv tar det. Jag vet egentligen att jag kan, jag har bara inga papper att visa. Att jag är "för" impulsiv tycker jag själv om eftersom det ger en efterföljd av ärlighet.
Kronkalle har jag tagit mig från förut även om jag var tvungen att sälja mitt älskade hus.
 
Så alltså är jag själv den största barriären i mitt liv. Någon som känner igen sig? Senast igår fick jag höra av mina egen far att jag inte ens försöker och det gav mig ångest så jag inte vågade gå och lägga mig. Min egen far tror inte hans dotter försöker styra upp sitt liv?
Hur kunde han säga så, ens tänka så var det ända som snurrade i mitt huvud. Men han har inte varit delaktig i den större delen av mitt liv så han har inte sett hur jag kämpar och försökt tills jag gick in i väggen och jag tror jag än är kvar inne i väggen.
 
Nu ska jag göra en lista på vad som är bra, dåligt samt triggande om jag är i ett upprört tilstånd. Det tycker jag faktiskt att alla borde göra!
 
 
#BulletJournalChallenge
#ADHD, #AllaGörFel, #Asperger, #BulletJournal, #BulletJournalChallenge, #Coloryourlife, #GrowMyLife, #Livet, #MinaBarriärer, #Nöjd, #Skam, #Skamsenhet, #Vardag,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej