Från boken "Våga vara operfekt" av Brené Brown
 
En kurs jag velat gå länge, förra kurs terminen så  glömde jag svara på mailet angående kursen. Denna gång kom jag med och jag har missat hela början och jag skäms så över att jag aldrig lyckats gå en kurs till 100%. Dom jag gått och avslutat har alltid varit så att jag missat 30% och därav får jag aldrig ett färdigt betyg.
Det betyder inte alls att jag har svårt för ämnet eller att studera överlag utan att jag alltid lycka på något vis missa precis en lektion för mycket.
 
Men efter ett bra tag med ont i bröstet av skamsenhet så kom jag på att jag ska ta chansen att vara volontär på statsmissionen. Jag har ju en stor fashination av loppisat, återanvända, återvinning.
En liten dröm dog men jag ska kämpa vidare och skriva ner hur hela ångest perioden kändes eftersom jag vill lära mig att hantera min starka ångest som kommer till och från.
 
Från boken "Våga vara operfekt" av Brené Brown
 
Varför jag skäms för att jag inte kommer iväg till lektiioner ligger nog i att jag inte har några som helst betyg, inte ens från grundskolan dock har  jag gjort ett test och jag har ju kunskapen men betygen har jag inte.
Jag har förökt på så många olika sätt nu så jag känner mig rätt bestämd med att enbart fortsätta med Moder jord. Bygga på denna Moder som vi tar så mycket från.
 
Jag får vänja mig vid att jag inte är som många andra, att mina diagnoser ADHD/Asperger får mig att snubbla så fort jag försöker ta mig innanför samhällets ramar.
 
 
#ColorYourLife #Nöjd #GrowMyLife
#ADHD, #AllaGörFel, #Asperger, #BrenéBrown, #Coloryourlife, #GrowMyLife, #JagSkäms, #Livet, #MinDag, #Nöjd, #Skamsenhet, #Vardag,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej